Zmiany w podatku VAT– nieustające zmiany w ustawie i przepisach wykonawczych oraz wyroki TSUE. (szkolenie online)

cena first minute-obowiązuje do 24 marca

2022-03-31 - 2022-03-31
Dorota Łabuda
szkolenia podatkowe

Podatek VAT - nieustające zmiany w ustawie i przepisach wykonawczych oraz wyroki TS UE

1. Faktury korygujące:
•    nowe zasady rozliczania faktur korygujących „in minus” przez sprzedawcę – uzgodnienie z nabywcą zamiast potwierdzenia odbioru,
•    ujęcie korekt „in minus” przez nabywcę,
•    kiedy ująć fakturę korygującą do nierozliczonej faktury z podatkiem naliczonym
•    rozliczenie korekt „in plus” przez sprzedawcę.

2. Podwyższenie limitu prezentów o małej wartości. Kiedy darowizna a kiedy nieodpłatne przekazanie – różnice w opodatkowaniu.

3. Przeliczanie kwot z faktur wyrażonych w walutach obcych – możliwość stosowania jednakowych kursów w VAT i podatkach dochodowych – czy to ułatwienie?

4. Zaliczka w eksporcie – czy zmiana była konieczna?

5. Zmiany w WIS
•    rozszerzenie zakresu WIS,
•    ograniczenia w wydawaniu oraz wykorzystaniu WIS,
•    ograniczenie terminu ważności WIS

6. Wydłużenie okresu odliczenia VAT naliczonego – nie wszystkie problemy podatnika zostaną rozwiązane.

7. Odliczenie VAT od usług noclegowych nabywanych w celu odprzedaży – orzeczenie TS UE i polskich sądów. Co ze świadczeniami kompleksowymi.

8. Złagodzenie ograniczeń w składaniu deklaracji kwartalnych

9. Zmiany w MPP:
•    doprecyzowanie limitu 15000 zł dla celów obowiązkowej podzielonej płatności oraz odpowiedzialności solidarnej,
•    ułatwienia w zakresie kompensat,
•    rozszerzenie wykorzystania środków z rachunku VAT
•    wyłączenie stosowania dodatkowego zobowiązania VAT

10. Tryb nakładania kar pieniężnych za błędy w ewidencji VAT

11. Zmiany doprecyzowujące w zakresie dodatkowego zobowiązania podatkowego – czy wolno stosować sankcje 20% i 15%?

12. Przełożenie PKWiU 2008 na PKWiU 2015
•    zmiany w wyłączeniach zwolnienia podmiotowego
•    nowe brzmienie załącznika 15

13. Zmiany w przepisach wykonawczych:
•    nowelizacja rozporządzenia w sprawie JPK_V7
•    nowelizacja rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur
•    terminy instalacji kas online
•    przepisy epizodyczne COVID-19

14. „Polski Ład” – planowane zmiany w podatku VAT od 1.01.2022 r.
Zmiany w zakresie VAT przewidziane w projekcie ustawy podatkowej w ramach „Polskiego Ładu”:
- możliwość wspólnego rozliczania podatku VAT przez podmioty tworzące „Grupę VAT”,
- możliwość wyboru opcji opodatkowania VAT (rezygnacji ze zwolnienia) dla usług finansowych,
- preferencyjne zasady rozliczeń w podatku VAT dla „podatników bezgotówkowych”.

15. Korzystne dla podatników wyroki TS UE – skutki praktyczne:
•    ulga na złe długi po wyroku TS UE z 15.10.2020 r.
•    podatek naliczony od zakupów odwrotnie opodatkowanych (WNT, import usług) po wyroku TS UE z 18.03.2021 r.
•    pakiet paliwowy niezgodny z dyrektywą - wyrok TS UE z 18.03.2021 r.
•    dodatkowe zobowiązanie podatkowe nie zawsze jest zasadne – wyrok TS UE z 15.04.2021 r.
•    stawka VAT na gotowe posiłki – wyrok TS UE z 22.04.2021 r.

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów podatkowych, księgowych i finansowych podmiotów gospodarczych, doradców podatkowych, doradców prawnych, pracowników działów finansowo – księgowych , pracowników organów skarbowych i podatkowych (urzędów i izb skarbowych, urzędów celno - skarbowych, samorządowych organów podatkowych), Przeznaczone jest również dla wolnych zawodów takich jak: adwokat, notariusz, radca prawny, biegły rewident oraz aplikantów radcowskich, notarialnych, adwokackich lub rewidenckich, prawników, ekonomistów, finansistów. Oferta może zainteresować osoby związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, dla których wiedza ta jest niezbędna w podejmowaniu codziennych decyzji jak i w kontaktach z organami podatkowymi.

Uaktualnienie, usystematyzowanie i pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu zmian wprowadzonych przez ustawodawcę z uwzględnieniem problemów praktycznych, jakie mogą powodować.

•    pełny zakres wiedzy teoretycznej;
•    pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
•    możliwość konsultowania swoich wątpliwości z ekspertem prowadzącym szkolenie
•    możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
•    szeroki zakres materiałów szkoleniowych.

Dorota Łabuda

Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, trener administracji skarbowej – wykładowca Krajowej Szkoły Skarbowości, posiadający blisko 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), wieloletni wykładowca kursów i szkoleń.

Jako trener na szkoleniach ceniona jest za szeroka wiedze teoretyczną podparta wieloletnią praktyką urzędnika, łatwość nawiązywania kontaktu, komunikatywność związana z doświadczeniem dydaktyka - pedagoga za przykłady praktyczne w powiązaniu z konkretnymi przepisami.

Opinie uczestników po szkoleniach z ekspertem:

"Osoba prowadząca kompetentna, rzeczowa. Potrafi doskonale wyjaśnić zawiłości w przepisach. Przekazywane informacje urozmaica licznymi przykładami. Szkolenie upłyneło w miłej atmosferze."

" Osoba prowadząca miłła, sympatyczna szkolenie prowadzone bardzo rzeczowo, poparte przykładami i na temat (wykładowca można słuchać godzinami:)."

"Szkolenie na wysokim poziomie merytorycznym."

"Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania, poziom prowadzącego o organizację oceniam bardzo wysoko."

"Uważam, że szkolenie było w pełni kompletne, przekazywane informacje były w sposób zrozumiały i czytelny."

"Szkolenie na wysokim poziomie, zgodne z planem."

"Szkolenie polecam ze względu na wysoki poziom merytoryczny i miłą forme przekazywania informacji."

• -jednej osoby 399 plus 23% VAT, razem 490.77
• -kolejnych osób - prosimy o kontakt

2. (KFS) Pracodawca starający się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego musi wnieść wkład własny w wysokości 20% kosztów, zaś 80% kosztów kształcenia ustawicznego sfinansuje KFS. W przypadku mikroprzedsiębiorstwa, tj. pracodawcy zatrudniającego do 10 osób, ze środków KFS można sfinansować 100% kosztów kształcenia ustawicznego. http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

• -uczestnictwo w szkoleniu
• -serwis kawowy
• -obiad
• -materiały szkoleniowe
• -certyfikat ukończenia

Miejsce szkolenia:

• Szkolenie jest realizowane w centrum konferencyjnym zlokalizowanym w centrum miasta,
• Nazwa i adres zostanie Państwu przekazana w zaproszeniu.

Zaproszenie zawiera:

• temat szkolenia